Wednesday, September 21, 2016

Cikgu insaf tengok gigi anak murid sendiri..

Sedang sibuk mengajar anak murid menyebut suku kata dan perkataan, saya melihat sebutan murid seorang-seorang..Satu persatu..Tak pasal-pasal terpandang gigi anak-anak murid ni..Rata-rata mereka ni sedang tumbuh gigi kekal.


Dalam hati saya terfikir. Subhanallah..Agungnya ciptaan Allah. Dari gigi yang kecil sesuai dengan saiz mulut..gigi kekal tu membesar ikut saiz mulut..Sambil terpana tu saya cepat-cepat nasihat suruh jaga gigi kekal tu..Kalau rosak gigi tu, tak pasal2 muda-muda dah takda gigi..tak pasal2 juga kena pakai gigi palsu..huhu

Gigi kan a part of calcium..nak kuatkan gigi kene ambik banyak calcium..Antara sumber calcium adalah susu dan hasil tenusu..Alhamdulillah, kat sekolah ni budak-budak ni dibekalkan dengan makanan yang membantu proses tumbesaran mereka..Ada juga program susu sekolah..Tapi ada juga budak yang tak suka minum susu..Acanertuh? Huhu

Org cakap, makin tua..tulang makin tal kuat..nak angkat berat pun tak larat..huhu..ni semua sebab tak jaga badan la ni..makan sebarang..huhuu..cakap kat diri sendiri..memang pun..Umur baru suku abad..badan nk guna lama..nak berkhidmat untuk masyarakat dan agama.huu..ada tak suplemen nk support tulang untuk bagi kuat? Eh mestilah ada..

Kawan suggest consume Osteometrix..apa kelebihan dia? Banyak kelebihan dia..nk study dulu..tapi kene cuba dulu..huhu

Nak try supplement Shaklee..

Whatapps je aina 011 1984 7285.

.. ^,"

0 comments:

Post a Comment